Tips Berjaya Bisnes Part Time

Friday, May 18, 2012 Sha Khalid 0 Comments

Ramai yang tanya Sha macam mana boleh still kerja dan buat part time pada masa yang sama. Kat sini Sha nak share sikit tips buat bisnes part time. Harapnya readers semua boleh manfaatkan sharing Sha ye.

1. Cari environment kerja yang supportive untuk kita buat part time

Kerja yang korang buat sekarang patut tak terlalu bebankan untuk buat part time. Sesetengah company terlalu strict atau kena spend masa lebih kat office. Kadang-kadang bukan company yang wajibkan tapi culture dah macam tu. Environment macam ni tak mustahil nak buat part time, tapi pressure lebih bila nak spend masa untuk bisnes. Bos jugak mainkan peranan yang penting. Actually nak handle bos senang je. Kebanyakan bos nak kita perform. Deliver kerja kita as expected, then bos takde la kacau.

premium beautiful corset 1
[Photo Source]


2. Fokus pada kerja dan bisnes

Macam Sha, dah jadi habit masa kerja fokus kerja, tapi lepas pukul 5.30, it's time for my business. Mula-mulanya memang susah nak tune, tapi lama2 minda akan setting automatik. Alah bisa tegal biasa sebab kita yang mencorakkan minda kita berfikir. Moralnya masa kerja, buat betul2 dan lepas tu FOCUS 100% pada bisnes. Kebanyakan kita takde modal yang besar untuk bisnes. So, apa modal kita?? MASA!! Kita ada masa, then manfaatkan masa sebaik mungkin.

premium beautiful corset 2
[Photo Source]

 3. Ubah minda kita

Untuk jadi luar biasa, kena buat sesuatu yang luar biasa. Jangan duduk dalam kepompong keselesaan kita. Sebelum buat bisnes rutin hidup Sha, kerja pagi balik petang, malam-malam golek dengan anak2 depan TV. Tapi, rugi sebab kita tak manfaatkan masa yang ada. 
Semua orang yang berjaya spend masa untuk orang, lebih daripada untuk family sendiri. Ambil contoh motivators yang terkenal (cuba research live diorang ye). Masa diorang tak menentu. Kadang2 program sampai ke pagi, even weekend pun ada program. Adakah family diorang terbiar, anak2 tak pandai? Sebaliknya, anak2 mereka pun jadi hebat dalam pelajaran. Sebabnya, mereka akan tengok parents. Kalau parents hebat, mereka juga akan jadi hebat. Tanamkan dalam minda, kita sacrifice kesenangan sekarang untuk kesenangan masa depan. InsyaAllah

premium beautiful corset 3
[Photo Source]

Ini sahaja tips untuk kali ni. Actually tips2 ni boleh apply untuk sape saja yang buat bisnes part time. Yang penting ada KEMAHUAN, yang lain akan menyusul. Dan kalau minat nak jadikan Premium Beautiful sebagai bisnes korang contact la Sha ye. Sha boleh share lebih banyak tips macam mana nak berjaya dalam bisnes ni.

kebayalabuh@gmail.com
012-2151541




You Might Also Like

0 comments:

Thanks for dropping by. Let me hear from you.