Tips Persediaan Untuk Hari Bahagia

Friday, October 12, 2018 Sha Khalid 0 Comments

Salam n good morning uolss..

Harini excited nak share few tips untuk bakal-bakal pengantin. Sha pasti ada yang sedang buat persiapan untuk wedding kan. Atau ada dalam family yang bakal mengikat ikatan yang sah tahun ni. Biasanya sekarang ni tengah rancak buat persiapan sebab tak lama lagi dah nak cuti sekolah. 

Jadi, Sha nak share few tips untuk kelihatan cantik dan menawan di hari bahagia. Biarlah hari bahagia jadi momen paling indah yang akan dikenang seumur hidup.

1. Jaga Kesihatan dan Pemakanan

Walaupun hari bahagia ada beberapa bulan lagi, mesti jaga kesihatan dan pemakanan dari sekarang. Pastikan tidak berlaku masalah kesihatan dah dekat hari yang dirancang. Diet pun mesti jaga. Mesti nak nampak cantik baju terletak masa bersanding nanti kan.

2. Buat Persiapan Awal

Buat list apa yang perlu disiapkan dan tarikh bila nak selesai. Daripada kursus kahwin sampailah tempah tok kadhi jangan tertinggal satu pun. Biasanya tiada perancangan la yang menyebabkan stress dan jejaskan hubungan dengan orang sekeliling.

3. Buat Bajet dan Keep Track

Banyak belanja perlu guna untuk hari bahagia. Jadi pastikan buat bajet untuk semua item dan perbelanjaan. Stick pada bajet supaya tak terlebih belanja. Buat list dalam bentuk spreedsheet untuk jangkaan belanja dan belanja sebenar. If terguna duit untuk satu item, pastikan boleh adjust untuk item yang lain dalam list.

4. Libatkan Semua Orang dalam Persiapan

Jika diri sendiri yang buat semua benda, pasti akan letih kan. Jadi libatkan bakal pasangan dan ahli keluarga bersama-sama. Bahagikan tugas dan tanyalah antara ahli keluarga jika ada yang nak sponsor mana-mana item.

5. Enjoy The Journey

Hari bahagia cuma sehari (atau beberapa hari) tapi persiapan dibuat berbulan-bulan sebelumnya. Jadi, banyak perkara yang perlu dilakukan. Ambil masa untuk berehat dan tenangkan diri antara selang masa persiapan. Masa sehingga hari bahagia sepatutnya lebih merapatkan lagi hubungan antara keluarga, bakal pasangan dan keluarganya. Keep smiling and enjoy the journey.


Sempena meraikan bakal-bakal pengantin, Sha nak bagi offer satu set Premium Beautiful corset. Pastikan nampak cantik menawan di hari bahagia ye.

Premium Beautiful Offer Pengantin

Contact Sha ye untuk dapatkan offer ni
011-37758674

You Might Also Like

0 comments:

Thanks for dropping by. Let me hear from you.