Istanbul Hotel - Bosphorus Cruise - Cappadocia

Sunday, May 05, 2024 Sha Khalid 0 Comments

11 Februari 2023 : Day 2 Istanbul Sponsored Trip

Alhamdulillah bila teringat kenangan di Istanbul ni hati rasa berbunga-bunga riang. Mana taknya Istanbul ni one of my dream places yang Sha nak sangat pergi. So, here it goes my story in Istanbul for Day 2.

Kami check in satu malam di Pullman Istanbul Hotel & Convention Center. 5 Star hotel yang fully sponsored by SHOM. Tak yah nak fikir apa kalau pergi trip dengan SHOM ni. Bawa RM200 pun inshaAllah boleh enjoy the trip 😊

The next day tu, kami call time awal. Bersiap breakfast dan aktiviti harini kami akan menikmati Bosphorus cruise. Then petang kami akan ke airport untuk ke Cappadocia dengan local flight.






Kami enjoy our Bosphorus Cruise dalam sejam macamtu, sejuk gile dengan angin dan masa ni pun tengah winter. Ada yang enjoy makan megi cup. Kami enjoy ambil gambar je laa.

Best sangat Bosphorus Cruise sebab kami belayar menyusuri Selat Bosphorus. Selat Bosphorus ni memisahkan bahagian Turki yang terletak di benua Eropah dan Asia. Dari atas cruise ni kami boleh menikmati keindahan senibina negara Eropah & Asia. Memang amaze gile la..bila tengok balik handphone banyak gile gambar haha..so Sha dump sini laa je laa sebagai memory hihi..enjoyy








Turun dari cruise, kita try makan 'simit'. Istanbul version of bagel. kena makan masa panas baru sedap.

Lunch.. sedap tapi tak ingat dah nama restoran.

Yang ni kat area restoren yang kami makan lunch.

After lunch kami terus ke airport untuk fly ke Cappadocia. We flew using local flight ke Cappadocia. It took 2 1/2 hours from Istanbul Airport - Kayseri Airport. Alhamdulillah sampai je Cappadocia check in 2 hari 2 malam di cave hotel. Our hotel House 1938 Hotel. Superb dan unique sangat cave hotel ni. TQSM SHOM for the hospitality. Memang enjoy sangat our stay dan trip di Cappadocia ni. Nanti next entry Sha share kay .

Ini hotel kami di Cappadocia. House 1938 Hotel


Our room for 2 days

Cukup besar dan selesa

Bathroom


You Might Also Like

0 comments:

Thanks for dropping by. Let me hear from you.