100 Cerita Thera : #4 Datang bulan/Period dengan Therapants

Tuesday, June 08, 2021 Sha Khalid 0 Comments

Harini Sha nak kongsi pengalaman Sha sendiri dengan Therapants ni. Untuk yang pernah tengok Sha, memang dah tau la Sha ni tak besar mana, Alhamdulillah masih lebih kurang sama je badan dengan zaman U dulu. Tapi, perut berlemak tu of course la ada kan hehe maklum lah dah bersalin 3 dan pernah melalui bersalin secara czer juga 

Tapi harini apa yang Sha nak kongsi ialah pengalaman sha kalo time period. Sha ni dengan sengugut memang tak boleh dipisahkan, since zaman sekolah dulu laa. Masa kerja kadang-kadang tu boleh pergi tidur kat surau if datang sakit yang teramat tu. Masa anak dara dulu, orang cakap kalo nak hilangkan sengugut kena tunggu kahwin dan bersalin nanti hilanglaa sengugut tu. Tapi untuk kes Sha ni nan hado ...sama je eventho dah bersalin semua ni.

Kebiasaanya kalo time kena period pain or sengugut ni benda yang Sha cari ialah something yang panas. Kalo zaman remaja dulu-dulu ni mana laa ada tungku2 moden ni, so paling biasa buat ialah panaskan iron pastu bungkus dengan kain dan 'demah' or letak je kat bahagian rahim tu. Alhamdullilah memang menjadi lah. Takpun isi air panas dalam bekas. Itu antara yang Sha pernah buat. Dan kalau tak boleh tahan juga Sha penah juga ambil Panadol Menstrual tu, sekarang pun ada lagi kot. So, uols tau la betapa teruknya my period pain ni dulu.

Yang Sha nak share ni ialah perubahan yang ketara Sha dapat lepas pakai Premium Beautiful dulu dan sekarang Therapants ni. Alhamdulillah memang sangat-sangat ketara kesannya. Sha everytime period memang akan wajibkan diri pakai Long Girdle Premium Beautiful dan sekarang ni dah ada Therapants ni Sha akan pakai. 

Untuk pengetahuan uols, memang design berbentuk rahim pada PB dan Therapants ada FIR (Far Infrared Rays) so, FIR pada Therapants ni membantu untuk kurangkan cramp pada bahagian rahim kita ni bila period. FIR ni juga bantu untuk melancarkan peredaran darah. dan once kita pakai Therapants ni juga ianya membantu untuk support/menaikkan rahim kita tu. FIR juga mampu menghangatkan bahagian rahim kita. So, boleh nampak kat sini kenapa bila pakai PB or Therapants ni membantu untuk kurangkan rasa sakit time sengugut ni. Alhamdulillah sangat-sangat membantu. Sekurang-kurangnya kalo time period tu kena kerja or kena jumpa customers tak de lah mengganggu sangat. Still boleh keluar dan jalankan aktiviti macam biasa. Alhamdulillah memang Sha suka sangat-sangat kongsi pengalaman ni pada customers yang ada masalah yang sama 

kat sini laa terdapatnya nano dot FIR


Nano Dot FIR yang terdapat di Therapants. Berbentuk rahim

Ada juga customers tanya, kena ke pakai Therapants ni masa period. Jawapan Sha ialah wajib pakai. Macam yang kita tau kalo time period ni untuk keluarkan darah-darah kotor. So, secara tak langsung proses pengeluaran darah tu lagi lancar, darah-darah kotor pun akan ditarik keluar semua takde dah sekat2 heheh..

So, ini lah pengalaman Sha sendiri. Semoga bermanfaat untuk semua yang membaca.

You Might Also Like

0 comments:

Thanks for dropping by. Let me hear from you.