Bisnes Premium Beautiful Memang 'Menipu'

Thursday, April 14, 2016 Sha Khalid 0 Comments

premium beautiful penipu

Assalamualaikum & morning semuaaa...

hehe baca tajuk sure macam...errrkkkkk haha ..Don't jump to conclusion ye jommm baca sampai abis :-)

Bila Sha reflect balik, selama Sha buat bisnes Premium Beautiful ni memang rasa 'tertipu'. Banyak perkara yang tak sama seperti yang dijanjikan seperti mula-mula Sha buat bisnes ni. Cuba nilai sendiri apa yang Sha akan luahkan ni.

Mula-mula dulu join bisnes, leader beritahu boleh dapat income dari bisnes RM2,000 - RM8,000 sebulan (sebab tu sebab Sha join bisnes dulu - nak dapat side income). Sha buat punya buat, Sha memang rasa tertipu. Income yang Sha dapat bukan RM3,000 tapi boleh lebih daripada kerja Sha sebagai Software Engineer. Sehinggalah Sha terpaksa berhenti kerja dan terpaksa buat bisnes ni full time. hihi Alhamdulillah..memang korang boleh target berapa income korang nak & jangan sekat keupayaan diri atau potensi diri yang kita ada.

Dulu leader Sha bagitau, jual 9 sets Premium Beautiful corset sahaja seumur hidup. Masa Sha bermula dengan 9 sets Premium Beautiful. Itulah investment awal bisnes, tak perlu keluar modal lagi. Sha percaya cakap leader. Tapi, setelah bertahun buat, berpuluh-puluh set Sha dah pakaikan pada customers dan dah jual pada customers. Memang bila pakai sendiri dan rajin buat sharing, terpaksa jugalah layan customers yang nak beli Premium Beautiful ni. Alhamdulillahh hehe so pada customer ku semua teruskan membeli dengan Sha ye ..inshaAllah service Sha tiptop ;-)

Sebelum buat bisnes, leader bagitau bisnes ni tak perlu pun ramai rakan kongsi. 4 orang biz partner dah cukup. Itula, Sha percaya sangat pada leader, tapi lama-kelamaan network bisnes berkembang serata Malaysia. Ada juga dari Brunei dan Singapura. Sha tak buat apa pun, tapi bila fikir-fikir balik, maybe dapat sebab ada 'power of duplication'. Ramai yang kat susah nak kembangkan network. Sebab bila kita lakukan secara berkumpulan dan dengan cara yang BETUL inshaAllah semua ni akan terjadi ;-)

Sha masih 'tertipu' sampai sekarang. Uolss fikirlah sendiri betul ke tak bisnes Premium Beautiful ni. Lama-lama buat bisnes ni, rasa seronok pulak. Jika macam inilah bisnes, ramai lagi 'tertipu' pun tak apa. 

So apa lagi jommm buat bisnes. Yang dah ada kerjaya tetap jadikan ini pendapatan kedua.. kan kerajaan galakkan buat 2 kerja dalam 1 masa. Yang tak kerja or surirumah ini lah masanya untuk bermula sebagai seorang usahawan.  ;-)

You Might Also Like

0 comments:

Thanks for dropping by. Let me hear from you.