Premium Beautiful vs Bengkung : Yang Mana Lebih Baik?

Thursday, August 17, 2017 Sha Khalid 0 Comments


Salam & selamat sejahtera uolss..

Harini Sha nak share comparison Premium Beautiful vs Bengkung. Sekarang ni popular dengan macam-macam jenis bengkung kan. Bukan bermaksud nak jatuhkan satu2 produk, tapi just nak buat perbandingan. Opkos sebagai pengguna tegar PB pendapat Sha agak bias. Anggap la entry ni sebagai pendapat peribadi Sha ye. At the end of the day uolss yang decide kay 😉

Kesan Pada Bentuk Badan

If uolss beli bengkung akan dapat 1 piece je, which is bengkung la kan. Bengkung ada yang jenis zap dan ada yang jenis cangkuk.

Tapi dengan Premium Beautiful pulak uolss akan dapat 3 pieces which are Bengkung (Waist Nipper), Long Bra dan Long Girdle. Seperti pic di bawah ni :-
premium beautiful corset 3 pieces - bra, waist nipper & girdle
3 piece Premium Beautiful

bengkung 1 piece
1 piece bengkung sahaja

So kesannya if uolss hanya pakai bengkung sahaja, akan dapat shape badan yang tak seimbang. Kenapa? Sebab lelemak kat badan tak dihalakan ke tempat yang betul. Ni especially yang ada lemak kat tempat tak diingini tu. Bukan semua orang body slim molim macam model kan. Sha bagi contoh seperti di bawah ni

kawasan lemak berkumpul
Kawasan lemak berkumpul

Tempat yang biasa lemak berkumpul:
  • belakang badan
  • perut
  • peha

Ini kejadian yang akan berlaku bila pakai bengkung sahaja; 
  • Lemak pada perut akan berkumpul di bahagian belakang badan. Ini akan menyebabkan wujudnya breast baru di belakang badan. Lemak yang berlebihan pada bawah perut juga akan beralih ke bahagian pinggul dan biasanya akan memberi kesan pada bahagian pinggul jadi lebar. Bentuk badan akan menjadi bentuk pear.
Cantik ke dak badan jadinya? Bayangkan dalam jangka panjang lemak tu akan kekal kat bahagian tu. Shape badan jadi pelik dan tak seimbang.
kesan pakai bengkung sahaja

So, memang tak advice untuk pakai 1 piece bengkung sahaja. Maybe harga murah tapi kesan buruk untuk jangka panjang. Ini kerana kalau pakai 3 pieces Premium Beautiful lemak akan di reposition ke bahagian tertentu sebab 3 pieces PB semua ada fungsi mereka yang tersendiri. Long bra cater bahagian atas, waist nipper bahagian perut dan long girdle bahagian pinggul dan paha. Final result, Premium Beautiful akan reshape balik seluruh badan.

If nak tau details mengenai set Premium Beautiful ni boleh whatsapp Sha ye. Sha boleh datang fitting untuk dapat saiz yang paling sesuai untuk setiap orang.

You Might Also Like

0 comments:

Thanks for dropping by. Let me hear from you.