Premium Beautiful - Cara Penjagaan

Thursday, December 05, 2013 Sha Khalid 0 Comments

Hi All,

This entry Sha nak share info berguna untuk existing Premium Beautiful users. Sha nak share cara-cara penjagaan Premium Beautiful ni. Premium Beautiful corset sangat-sangat special compared to other corsets, sebab ada terkandung FIR yang disulam tenun pada setiap pieces Premium Beautiful & material Akwatek Akwadyne ni juga memang perlu penjagaan yang betul untuk mengekalkan dan menjadikan Premium Beautiful ni tahan lama. 

So, cara-cara penjagaan Premium Beautiful ni :-

1. Basuh dengan Premium Beautiful Wash (PB Wash) 

PB Wash ni specially made untuk membasuh Premium Beautiful. Ia bersifat lembut terhadap fabric Premium Beautiful. Antara ingredient yang terkandung dalam PB wash ni ialah Aloe Vera, so sangat sesuai juga untuk basuh fabric lain yang lembut macam kain sutera. Alternatively, gunakan sabun bayi atau sabun mandi yang kita guna harian untuk basuh Premium Beautiful. Normally, Sha just rendam dalam 10 minit and sental pada bahagian yang sensitive then bilas and tak perlu perah.




2. Jemur di tempat redup

Premium Beautiful sangat sensitive pada cahaya matahari. So, lepas bilas just jemur je di tempat redup. Sha biasa bilas then bila air dah kering pada Premium Beautiful terus je letak dalam bilik ada aircond or kipas esok pagi nak pakai dah kering. Sebab material Premium Beautiful ni cepat kering.



3. Jangan guna washing machine

If nak tahan lama jangan sesekali basuh guna washing machine. Especially long bra ni kalo termasuk washing machine for sure structure bra tu akan berubah..so nehi nehi nehi 



4. Cara jaga Long Girdle

Long girdle ni bahagian paling sensitif ialah yang bahagian pinggul. Yang dah ada long girdle sure notice bahagian belakang tu berbentuk Love shape, bahagian ni memang nipis sebab nak push up kan kita punya pinggul. So, kalo kuku panjang memang kena beware sebab senang tercarik dan akan mudah koyak. 

Actually, Premium Beautiful corset ni tak perlu basuh hari-hari. If 2-3 hari pakai still ok lagi sebab materialnya yang anti-bau unless u rasa tak selesa or ada rasa gatal-gatal so advisable di basuh hari-hari sebab hygiene kan..Sha masa first week pakai memang rasa gatal, that one because of healing crisis, proses pembuangan toksin dalam badan. So masa awal-awal tu memang basuh hari-hari tapi lama-lama pakai ok so tak perlu la basuh setiap hari.

ok thats all and hopefully it helps untuk pengguna-pengguna premium beautiful out there.



xoxo


You Might Also Like

0 comments:

Thanks for dropping by. Let me hear from you.