Lebarkan Bisnes Ke Indonesia

Monday, May 07, 2018


Alhamdulillah Ahad lepas (6 Mei 2018), dapat jemputan oleh syarikat untuk taklimat Persidangan Pemantapan Strategi Pasaran Indonesia. Basically taklimat ni untuk berkongsi maklumat dengan usahwan strategi terbaik bagaimana untuk tembusi pasaran Indonesia.

Syarikat sebenarnya telah bertapak di Indonesia sejak 9 tahun lepas. Mulai tahun ini syarikat akan lebih agresif untuk kembangkan bisnes di pasaran Indonesia.

Ada few insentif yang syarikat offer pada usahawan-usahawan baru dan lama:

Pendaftaran Secara Online. Ini memang akan amat amat memudahkan bakal usahawan di Indonesia sebab saiz negara Indonesia yang besar. Jika nak capai secara fizikal akan ambil masa. Sekarang bakal usahawan just guna mobile phone boleh mula berbisnes. Untuk mendaftar sebagai ahli hanya RP 150.000 sahaja. Ordering pun boleh dibuat secara online. Syarikat akan hantar terus ke pintu rumah.

Extra Bonus Untuk Network Relation (NR). NR ni actually kat Malaysia sama dengan mobile stockist. Company nak ramaikan lagi NR sebagai cara untuk kembangkan bisnes dengan lebih cepat.

Jakarta Business Summit. Ni memang mengujakan sebab company akan sponsor usahawan dari Malaysia beserta dengan 2 orang rakan usahawan dari Indonesia. Akan ada satu gala dinner di Jakarta Convention Center (JCC) pada bulan Disember 2018 untuk semua usahawan yang qualify.

International Bonus. Ini untuk usahawan-usahawan Malaysia yang berjaya kembangkan bisnes di Indonesia. Bonus ini akan bermula Januari 2019. Sebenarnya tak susah untuk qualify. Sekarang adalah masa untuk bina tapak. If nak tahu detail contact Sha ye.

Rank Progression Reward. Ini untuk usahawan-usahawan dari Indonesia. Basically setiap pencapaian pangkat dalam bisnes company akan bagi e-voucher bermula IDR 1.000.000 sehinggalah satu tiket percuma next Asia free trip.

Actually ada lagi details yang Sha tak dapat share kat sini. So sesiapa ada rakan, family atau contact dan nak kembangkan tapak di Indonesia inilah masanya. Contact Sha tau untuk join this exciting journey.

Sha tinggalkan uolss dengan few facts ni:

Indonesia Mempunyai Penduduk Ke-4 Teramai di Dunia dan No 1 di ASEAN
Indonesia Adalah Antara Ekonomi ASEAN Paling Pesat Membangun
Jarak Kuala Lumpur Ke Bandar-bandar Utama Indonesia Hanya 1-2 Jam
Terdapat 259.1 Juta Penduduk Indonesia
79 Juta Penduduk Indonesia Aktif Di Media Sosial
66 Juta Pengguna Mobile Yang Aktif

Bandingkan Dengan 31 Juta Jumlah Populasi di Malaysia 

Nampak Tak Potensinya?

Untuk tau details pasaran Indonesia klik wasap.my/601137758674

You Might Also Like

0 comments

Thanks for dropping by. Let me hear from you.

Like us on Facebook

Subscribe